למה לא כדאי לשמור יהלומים בבית

תמונת יהלום

שתפו את הפוסט

רצה הגורל וקיבלתם, כחלק מהירושה המשפחתית או כמתנה מיוחדת מאדם אהוב, תכשיט משובץ ביהלומים. לאחר השמחה והאושר מגיעה תמיד השאלה – איך ואיפה כדאי להחזיק דבר יקר ערך זה? האם נכון לשמור יהלומים בבית? או שאולי, על אף ערכם הסנטימנטלי, עדיף לא לקחת את הסיכון שיאבדו או יגנבו ובשל כך נכון יותר למכור אותם? ואיך תדעו כמה שווים היהלומים הללו באמת? גלעד לוי, מומחה עולמי בתחום התכשיטים והיהלומים, נותן את כל התשובות לשאלות אלו ועוד במאמר שלפניכם.

הערכת שווי יהלומים

אדם שמקצועו הוא להעריך את שוויים של יהלומים ואבני חן נקרא גמולוג. בשל העובדה שתחום היהלומים הוא תחום פרוץ לרמאויות ולזיופים, רק אדם בעל עין מקצועית, אשר עובד שנים רבות בתחום ומצויד במכשור הנדרש, יכול לנקוב בערכו האמיתי של היהלום שברשותכם. הידע אודות שוויו של היהלום אשר ברשותכם הוא הדבר הראשון שעליכם לרכוש, על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר האם נכון לשמור על היהלום בבית, בכספת בבנק או אולי בכלל למוכרו.

כיצד נקבע ערכו של יהלום

לשמחת בעלי היהלומים, ערכם של יהלומים אינו יורד עם הזמן ולעיתים הוא אף עולה. ישנם כמה משתנים אשר בעזרתם ניתן לקבוע ערכו של יהלום: חיתוך, רמת שקיפות, משקל וצבע. לכל יהלום צריכה להיות מוצמדת תעודה הנקראת תעודת גמולוגיה ובה יצוינו משתנים אלו. עם זאת, יש לשים לב שפעמים רבות נלוות לתכשיטי היהלומים תעודות שאינן מדוייקות, המציינות ערכים טובים יותר מאלה הקיימים בפועל. בדרך זו נמכרים היהלומים במחיר גבוה יותר מערכם האמיתי. במקרה כזה תוכלו לקחת את היהלומים לבדיקה אצל גמולוג מומחה.

ערך היהלומים כיום יכול להיות גבוה יותר מאשר ערכם כאשר נרכשו ועליית ערכם של יהלומים יכולה להיות סיבה מצוינת למכירת היהלומים או התכשיטים שברשותכם ולא לשמור אותם בבית.

ללכת על הטוב ביותר

כמו במקרה של קניית תכשיט משובץ יהלומים, גם בעת הערכת שווי היהלומים שברשותכם כדאי ללכת על איש המקצוע הטוב ביותר, מישהובעל ניסיון רב שנים בתחום, אשר יש בידיו את כל הציוד הנדרש לערוך בדיקה זו. גלעד לוי, והצוות המקצועי איתו הוא עובד, יישמחו לבצע עבורכם בדיקה מקיפה ומהימנה של שווי התכשיטים והיהלומים שברשותכם. בסיום הבדיקה תוכלו לקבל הצעת רכישה, ואם תחליטו למכור תקבלו את הכסף המגיע לכם במזומן ובמקום. אמין, מקצועי, נוח ונגיש. כל מה שלקוח מרוצה צריך.

פוסטים נוספים